Jakie ćwiczenia dla pacjentów z cukrzycą? 2019-02-21

Dla chorych na cukrzycę aktywność fizyczna stanowi bardzo ważną dziedzinę życia. Wysiłek fizyczny pozwala na redukowanie masy ciała, co zaś wiąże się z efektywniejszą kontrolą glikemii, wpływa korzystnie na wrażliwość na insulinę i poprawia nastrój dzięki wydzielaniu się endorfin. Powinien być wykonywany codziennie, jednak regularnie ćwiczenia co 2-3 dni już znacznie poprawiają wydolność.

Kluczowe znaczenie fizjoterapii u wcześniaków 2019-02-19

Na czym polega fizjoterapia u wcześniaka i co powoduje? Prawidłowa rehabilitacja pomaga zniwelować wszelkie patologie w rozwoju dziecka przedwcześnie urodzonego i przyswoić odruchy i zachowania. Fizjoterapia u wcześniaka to nic innego, jak stymulowanie ciała dziecka w taki sposób, by jego rozwój nie odbiegał od prawidłowego. Jednak nie każdy wcześniak jej potrzebuje…

Senior u fizjoterapeuty. O czym należy pamiętać? 2019-02-15

Pogorszenie się sprawności fizycznej, a także narzekanie na co raz częstsze bóle stawów i kręgosłupa niejednego seniora zmuszają, by z problemem udać się do fizjoterapeuty. Jak przygotować seniora do takiej wizyty? O czym powinniśmy pamiętać, przygotowując go do kolejnej?

Praca biurowa a schorzenia kręgosłupa. Jak sobie z nimi poradzić? 2019-01-24

Po tygodniu, w którym osiem lub więcej godzin spędzasz za biurkiem, odczuwasz ból pleców i kręgosłupa. Uskarża się na niego ok. 60% osób, pracujących i wykonujących pracę siedzącą. Jednak co gorsze, praca w takiej pozycji powoduje nie tylko ból, a poważne schorzenia. Jak sobie z nimi poradzić?

Masaż sportowy – czym jest i dla kogo? 2019-01-07

Masaż sportowy wykonywany jest głównie u zawodowych sportowców, jako element odnowy biologicznej. Wykonuje się go po to, aby zmniejszyć objawy przetrenowania i zapobiegania występowania kontuzji, a także, by przygotować zawodników do dalszych treningów. Jednak co ciekawe, z masażu sportowego co raz częściej korzystają amatorzy.

Ból kolan – jak sobie z nim poradzić? 2018-12-30

Ból kolan to jedna z dolegliwości, która co raz częściej nas dotyka, a tym samym prowadzi do gabinetu fizjoterapeuty. Jest on dla nas bardzo uciążliwy, ponieważ sprawia, że czynności, które dotychczas wykonywaliśmy codziennie, teraz stają się dla nas problemem. Jak sobie z nim poradzić?

Masaż - leczenie ciepłem i dotykiem 2018-12-12

Znasz rehabilitacyjne właściwości masażu? Może Cię to zaskoczy, jednak nie tylko piłkarze i lekkoatleci korzystają z usług fizjoterapeutów. Sprawdź, co należy wiedzieć o leczeniu ciepłem i dotykiem.

Fizjoterapia. Poznaj sekrety regularnych konsultacji. 2018-11-22

Czy wiesz, jak istotne są regularne konsultacje w procesie dochodzenia do zdrowia? Przekonaj się jak rozmowa z fizjoterapeutą może przyspieszyć rekonwalescencję.

Poranne ćwiczenia. A jakby tak rozciągnąć i siebie, i czas? 2018-11-04

Odpowiednie rozpoczęcie dnia to dawka pozytywnej energii na każdą kolejną godzinę. Wiesz, jak aktywnie pobudzić swój organizm już od pierwszych minut? Zobacz nasze wskazówki.