Poradnia telemedyczna haloDoctor. Fizjoterapeuta online
Poradnia telemedyczna haloDoctor. Fizjoterapeuta online 2020-04-09

haloDoctor.pl – szybkie konsultacje z online z fizjoterapeutą. Porada fizjoterapeuty. Specjalista fizjoterapii online. Konsultacje online ze specjalistą. Teleporada.

Czytaj całość
Pomoc fizjoterapeutyczna – niezastąpiona po wypadku
Pomoc fizjoterapeutyczna – niezastąpiona po wypadku 2020-03-12

Każdy z nas miał kiedyś jakiś wypadek: upadek ze schodów, wybicie palców podczas gry zespołowej, poślizgnięcie się na lodzie w drodze z zakupów, etc. Dobrze jeśli powstały na skutek wypadku problem jak np. złamanie, zwichnięcie, skręcenie, stłuczenie, jest szybko rozpoznane i dobrze wyleczone. Gorzej, jeżeli po okresie leczenia zaczynamy odczuwać negatywne objawy powstałego wcześniej problemu. Z pojawiającymi się objawami najlepiej udać się do specjalisty, tylko jakiego?

Czytaj całość
Masaż leczniczy - metoda działań w fizjoterapii
Masaż leczniczy - metoda działań w fizjoterapii 2020-02-24

Jedną z ciekawszych metod działań w zakresie fizjoterapii jest masaż leczniczy. Ta procedura leczenia jest stosowana nie tylko przez masażystów, ale także fizjoterapeutów. Za masaż leczniczy uznaje się metody działań, których celem jest zmniejszenie objawów chorobowych, zapobieganie chorobom lub samo leczenie chorób.

Fizykoterapia i kinezyterapia
Fizykoterapia i kinezyterapia 2020-01-08

Jeśli ból nie pozwala Ci funkcjonować w zwykłych codziennych sytuacjach, a energia i entuzjazm dawno zostały Ci już odebrane przez nieustanne dolegliwości mięśni stawów i kości, pora, aby poszukać dobrych rozwiązań na tego rodzaju problemy zdrowotne. Postęp branży medycznej przyczynił się do rozwoju wąskich dziedzin, które zapewniają chorym szybki powrót do witalności fizycznej, a dzięki naturalnym metodom działań zapewniają bezpieczeństwo innych części ludzkiego organizmu.

Czytaj całość
Czy lekcja wychowania fizycznego jest wystarczająca dla nastolatków?
Czy lekcja wychowania fizycznego jest wystarczająca dla nastolatków? 2019-12-19

Ile sportu potrzebuje przeciętny nastolatek, by prawidłowo się rozwijać i by nie groziła mu nadwaga? Czy sama lekcja wychowania fizycznego, która w większości szkół (w klasach o profilu innym, niż sportowy), występuje zazwyczaj dwa razy w tygodniu? I czy rzeczywiście na każdej lekcji WF-u dziecko się rusza?

Bólowy problem
Bólowy problem 2019-12-18

Siedzący tryb życia, niezdrowa dieta, stres, pogoń za sukcesem, to kilka czynników, które sprawiają, że współczesny młody człowiek nie czuje się pełnym energii i mogącym zdobywać świat. Do tego dochodzą schorzenia genetyczne, które mogą pojawić się nagle, niespodziewanie i niezależnie od działań jednostki. Jak radzić sobie z natłokiem wymogów w przypadku wystąpienia dolegliwości bólowych? Czy od razu jesteśmy skazani na inwazyjne metody leczenia?

Zmora sportowca
Zmora sportowca 2019-12-17

Kiedy Maja skończyła 30 lat, coraz intensywniej zaczęła odczuwać dolegliwości związane z siedzącym trybem życia. Do pracy zawsze jeździła samochodem, następnie przez 8 godzin wpatrywała się w monitor, by potem odbyć kolejną krótką podróż swoją małą Toyotą i zasiąść przed ekranem… Postanowiła coś z tym zrobić, a nadchodząca wiosna i reklamy sprzętu do biegania podsunęły jej pomysł aktywności joggingowej.

Być znowu w grze
Być znowu w grze 2019-12-16

Kamil z zawodu jest mechanikiem samochodowym, ma 28 lat i dużo energii, dlatego od czasu do czasu znajduje chwilę, żeby pograć z kolegami w piłkę nożną. Korzystają z nowoczesnego boiska, wybudowanego w programie Orlik – to bardzo wygodny teren również dzięki oświetleniu, ponieważ panowie grywają najczęściej wieczorami.

Czytaj całość
Jakie ćwiczenia dla pacjentów z cukrzycą?
Jakie ćwiczenia dla pacjentów z cukrzycą? 2019-02-21

Dla chorych na cukrzycę aktywność fizyczna stanowi bardzo ważną dziedzinę życia. Wysiłek fizyczny pozwala na redukowanie masy ciała, co zaś wiąże się z efektywniejszą kontrolą glikemii, wpływa korzystnie na wrażliwość na insulinę i poprawia nastrój dzięki wydzielaniu się endorfin. Powinien być wykonywany codziennie, jednak regularnie ćwiczenia co 2-3 dni już znacznie poprawiają wydolność.

Czytaj całość
Kluczowe znaczenie fizjoterapii u wcześniaków
Kluczowe znaczenie fizjoterapii u wcześniaków 2019-02-19

Na czym polega fizjoterapia u wcześniaka i co powoduje? Prawidłowa rehabilitacja pomaga zniwelować wszelkie patologie w rozwoju dziecka przedwcześnie urodzonego i przyswoić odruchy i zachowania. Fizjoterapia u wcześniaka to nic innego, jak stymulowanie ciała dziecka w taki sposób, by jego rozwój nie odbiegał od prawidłowego. Jednak nie każdy wcześniak jej potrzebuje…

Czytaj całość
Senior u fizjoterapeuty. O czym należy pamiętać?
Senior u fizjoterapeuty. O czym należy pamiętać? 2019-02-15

Pogorszenie się sprawności fizycznej, a także narzekanie na co raz częstsze bóle stawów i kręgosłupa niejednego seniora zmuszają, by z problemem udać się do fizjoterapeuty. Jak przygotować seniora do takiej wizyty? O czym powinniśmy pamiętać, przygotowując go do kolejnej?

Czytaj całość
Praca biurowa a schorzenia kręgosłupa. Jak sobie z nimi poradzić?
Praca biurowa a schorzenia kręgosłupa. Jak sobie z nimi poradzić? 2019-01-24

Po tygodniu, w którym osiem lub więcej godzin spędzasz za biurkiem, odczuwasz ból pleców i kręgosłupa. Uskarża się na niego ok. 60% osób, pracujących i wykonujących pracę siedzącą. Jednak co gorsze, praca w takiej pozycji powoduje nie tylko ból, a poważne schorzenia. Jak sobie z nimi poradzić?

Czytaj całość
Masaż sportowy – czym jest i dla kogo?
Masaż sportowy – czym jest i dla kogo? 2019-01-07

Masaż sportowy wykonywany jest głównie u zawodowych sportowców, jako element odnowy biologicznej. Wykonuje się go po to, aby zmniejszyć objawy przetrenowania i zapobiegania występowania kontuzji, a także, by przygotować zawodników do dalszych treningów. Jednak co ciekawe, z masażu sportowego co raz częściej korzystają amatorzy.

Czytaj całość
Ból kolan – jak sobie z nim poradzić?
Ból kolan – jak sobie z nim poradzić? 2018-12-30

Ból kolan to jedna z dolegliwości, która co raz częściej nas dotyka, a tym samym prowadzi do gabinetu fizjoterapeuty. Jest on dla nas bardzo uciążliwy, ponieważ sprawia, że czynności, które dotychczas wykonywaliśmy codziennie, teraz stają się dla nas problemem. Jak sobie z nim poradzić?

Czytaj całość
Masaż - leczenie ciepłem i dotykiem
Masaż - leczenie ciepłem i dotykiem 2018-12-12

Znasz rehabilitacyjne właściwości masażu? Może Cię to zaskoczy, jednak nie tylko piłkarze i lekkoatleci korzystają z usług fizjoterapeutów. Sprawdź, co należy wiedzieć o leczeniu ciepłem i dotykiem.

Czytaj całość
Fizjoterapia. Poznaj sekrety regularnych konsultacji.
Fizjoterapia. Poznaj sekrety regularnych konsultacji. 2018-11-22

Czy wiesz, jak istotne są regularne konsultacje w procesie dochodzenia do zdrowia? Przekonaj się jak rozmowa z fizjoterapeutą może przyspieszyć rekonwalescencję.

Czytaj całość
Poranne ćwiczenia. A jakby tak rozciągnąć i siebie, i czas?
Poranne ćwiczenia. A jakby tak rozciągnąć i siebie, i czas? 2018-11-04

Odpowiednie rozpoczęcie dnia to dawka pozytywnej energii na każdą kolejną godzinę. Wiesz, jak aktywnie pobudzić swój organizm już od pierwszych minut? Zobacz nasze wskazówki.